25-07-2014 | Utrecht | Dag buiten de Tijd 2014

Dag buiten de tijd

Klik op de foto voor een
vermelding van de copyrights

Taal:Taal
Views:4890
Ingevoerd:
Geplaatst door:
Bron:Earth Matters

Gekoppelde categorieen
Media en agenda, Agenda, Spiritualiteit | Wetenschap, Mayas en 2012

(Earth Matters | Marianne Jaspar) Sinds 1997 wordt wereldwijd de Dag buiten de Tijd gevierd met een festival op 25 juli! Het is een dag waarop mensen bij elkaar komen om samen te zijn, om dromen van een vreedzame maatschappij en een duurzame samenleving te delen, een dag met veel creativiteit, inspiratie en handreikingen voor het dagelijks leven.

… vorig jaar was ik op deze dag …

Wat een prachtige plek, Fort Blauwkapel in Utrecht, en wat veel mooie mensen die op verzoek ook nog in een brede schakering van in 2013 blauwe kleding droegen (dit jaar geel). Veel jonge mensen, die op een wijze en open manier in het leven staan. Wat is het leuk, om een brede schakering aan kennis en kunde te ontmoeten, om samen het feest te vieren dat we op weg zijn naar een nieuwe wereld, een nieuwe aarde.

Het is een feest dat ik van harte kan aanraden aan ouders met kinderen. Het is voor alle leeftijden en niet duur!!!

Lees zelf op de website en ervaar het plezier. Alleen al het lezen geeft een goed beeld van de achtergrond en het festival.

(Dag Buiten de Tijd) Achtergrond Dag buiten de Tijd
De ‘Dag buiten de Tijd’ komt uit de 13 Manen ‘Maya’ Kalender, een eeuwenoude maar ook eigentijdse manier om naar het fenomeen tijd te kijken. 
24 juli is de laatste dag van het Maya-jaar, 26 juli de eerste dag van het nieuwe jaar. 25 juli is dus de dag tussen de jaren in, de ‘Dag Buiten De Tijd’. Op deze dag wordt het oude losgelaten, de intentie voor een volgende jaar gezet, en met jong en oud het leven gevierd.

Bron: Earth Matters, Dag Buiten de Tijd

Geplaatst door Marianne Jaspar

Marianne Jaspar

Mijn “zijn” interesseert zich voor dit leven hier op aarde … wat wil ik hier wil doen …
Dat betekende al van jongs af aan veel kijken, luisteren en denken. Opgegroeid in het zuiden kreeg ik via allerlei Katholieke instanties en mensen waardevolle verhalen mee over liefde, aandacht voor mensen, en van bezit delen...

Bekijk alle artikelen en de volledige beschrijving van Marianne Jaspar

Laatste artikelen in deze categorie

Lees alle artikelen in deze categorie

Dit artikel delen

Print artikelArtikel als PDF

Tip iemand over dit artikel:

Op een dag als vandaag besloot Marco Polo naar China te varen. Wat zijn jouw plannen voor vandaag?

Loesje

Bij de verkeerde Earth Matters belandt? Klik op onderstaand logo om naar Earth Events te gaan.