TV subliminale boodschappen

TV subliminale boodschappen

Dit zijn onderbewuste boodschappen die onder andere via de televisie worden uitgezonden. Een videobeeld is veelal opgebouwd uit 26 beeldjes per seconde. Als je in één van die beeldjes een bepaalde boodschap plaatst, bijvoorbeeld reclame, neemt de kijker het niet bewust waar, maar onderbewust wel. In de jaren 50 heeft Coca Cola daar al experimenten mee gedaan. De verkoop Coca Cola in de pauze van de film met subliminals bleek significant hoger. De republikeinen in Amerika zijn op het gebruik van subliminals betrapt in de campagne van de 1e termijn van Bush. In hun spotjes zijn subliminale beelden gevonden van democRATS bijvoorbeeld, waarbij de democraten grafisch als ratten weergegeven waren. Op deze manier associeer je onderbewust democraten met ratten.

In Nederland heeft met name Albert Toby hier diepgaand onderzoek naar gedaan en heeft helaas verontrustende resultaten naar voren gebracht. Met digitale televisie is het er niet beter op geworden, integendeel. Overigens is het gebruik van subliminals verboden, maar daar trekt niet iedereen zich iets van aan...


Laatste artikelen in deze categorie



Quote

"Often people attempt to live their lives backwards: they try to have more things, or more money, in order to do more of what they want so they will be happier. The way it actually works is the reverse. You must first be who you really are, then do what you love to do, in order to have what you want."

Margaret Young











Bij de verkeerde Earth Matters belandt? Klik op onderstaand logo om naar Earth Events te gaan.