TV subliminale boodschappen

TV subliminale boodschappen

Dit zijn onderbewuste boodschappen die onder andere via de televisie worden uitgezonden. Een videobeeld is veelal opgebouwd uit 26 beeldjes per seconde. Als je in één van die beeldjes een bepaalde boodschap plaatst, bijvoorbeeld reclame, neemt de kijker het niet bewust waar, maar onderbewust wel. In de jaren 50 heeft Coca Cola daar al experimenten mee gedaan. De verkoop Coca Cola in de pauze van de film met subliminals bleek significant hoger. De republikeinen in Amerika zijn op het gebruik van subliminals betrapt in de campagne van de 1e termijn van Bush. In hun spotjes zijn subliminale beelden gevonden van democRATS bijvoorbeeld, waarbij de democraten grafisch als ratten weergegeven waren. Op deze manier associeer je onderbewust democraten met ratten.

In Nederland heeft met name Albert Toby hier diepgaand onderzoek naar gedaan en heeft helaas verontrustende resultaten naar voren gebracht. Met digitale televisie is het er niet beter op geworden, integendeel. Overigens is het gebruik van subliminals verboden, maar daar trekt niet iedereen zich iets van aan...


Laatste artikelen in deze categorie



Quote

Ik denk niet dat je ooit ophoudt met geven. Ik tenminste niet. Ik denk dat het altijd door blijft gaan. En het gaat er niet om dat je een cheque kunt uitschrijven. Het gaat erom dat je iemands leven kunt raken.

Oprah Winfrey, Amerikaans televisiepresentatrice











Bij de verkeerde Earth Matters belandt? Klik op onderstaand logo om naar Earth Events te gaan.