Relatie voeding en ADHD bewezen: 78% genezen met behulp van dieet

still from video

Klik op de foto voor een
vermelding van de copyrights

Taal:Taal
VideoJa
Views:4535
Ingevoerd:09-02-2011
Geplaatst door:Redactie Earth Matters
Bron:Een vandaag

Gekoppelde categorieen
Voeding, E-nummers, Ziekte, Genetische manipulatie, Voeding als medicijn

(EenVandaag) Twee jaar geleden volgde EenVandaag wetenschapper Lidy Pelsser die destijds bezig was met het opzetten van een groot onderzoek naar de relatie tussen voeding en ADHD. Het onderzoek is nu afgerond en de resultaten zijn afgelopen weekend gepubliceerd in het medische tijdschrift The Lancet.

Pelsser bewijst dat met behulp van een dieet en een goede begeleiding van ouders ADHD bij 78% van de kinderen kan verdwijnen. Ook zijn medicijnen als Ritalin en Concerta niet langer meer nodig.

In EenVandaag aandacht voor deze doorbraak in onderzoek naar ADHD. Lees voor meer informatie ook de log Voeding veroorzaakt heel erg vaak ADHD! van Wout van Erven.

sitestat

Bron:

www.eenvandaag.nl


Geplaatst door Redactie Earth Matters

Redactie Earth Matters

Waardeer je de artikelen van Earth Matters? Overweeg dan een donatie. We doen het vrijwillig, maar er zijn wel kosten van kantoor, ict, hosting, reiskosten etc. We hebben het echt nodig en elke bijdrage maakt een verschil...


Bekijk alle artikelen en de volledige beschrijving van Redactie Earth Matters

Orongo Producten

Laatste artikelen in deze categorie


Lees alle artikelen in deze categorie

Dit artikel delen





Print artikelArtikel als PDF

Tip iemand over dit artikel:


Quote

In times of universal deceit, telling the truth is a revolutionairy act.

George Orwell





Earth Matters on LinkedIn

  Add to Google



Bij de verkeerde Earth Matters belandt? Klik op onderstaand logo om naar Earth Events te gaan.