Bewijzen MH17: een mislukte valse vlag operatie door VS en Oekraïne

Flight MH17 Docking at Schiphol International Airport

Klik op de foto voor een
vermelding van de copyrights

Taal:Taal
VideoJa
Views:75229
Ingevoerd:
Geplaatst door:
Bron:Wij worden wakker

Gekoppelde categorieen
(Verborgen) nieuws, Oorlog, Politiek

(Wij Worden Wakker | 21WIRE) Tot afgelopen maandag was het neerhalen van Malaysian Airlines MH17 op 17 juli 2014 een potentiële ‘game changer’ voor de wereldwijde geopolitiek en de nieuwe Koude Oorlog. 

21WIRE wil met dit artikel zo dicht mogelijk bij de waarheid proberen te komen als mogelijk. Aan de hand van Engelse, Russische en Oekraïense bronnen zullen we kritisch kijken naar de "berg aan bewijzen" uit Washington, Kiev en Europa. We zullen laten zien dat de berichten die nu wereldwijd worden getoond afkomstig zijn van Amerikaanse bronnen en de regering in Kiev, die continue worden herhaald door CNN, BBC, FOX-NewsCorp, ABC, CBS en NBC. 

We hebben opvallende abnormaliteiten al eerder gepubliceerd bij 21WIRE, waaronder ook de connecties met vlucht MH370

Op de rand van een nieuwe oorlog
Afgelopen maandagochtend 21 juli 2014 was geen aangename dag voor het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Russische functionarissen verrassen Washington en partners door alle beschikbare satellietbeelden en luchtverkeersleidingdata rond de laatste minuten van MH17 vrij te geven – en dat live op televisie. De gegevens schilderen een heel ander beeld dan dat wat de Westerse media toont. Moskou heeft haar bevindingen ook aan Europese autoriteiten overhandigd. 

We hopen dat wereldwijd de tijd wordt genomen om kritisch te kijken naar alle beschikbare informatie, in plaats van simpelweg alles te herhalen wat uit de kokers van Amerika en Kiev komt. Om de geopolitieke context van dit verschrikkelijke incident te begrijpen, moeten we zoeken naar het motief, de middelen en welke partijen het meest zullen profiteren. 

Alle indicatoren wijzen op een gecoördineerde, maar mislukte valse vlag operatie. (De zogenaamde valse vlag operatie is dusdanig ontworpen dat het lijkt alsof ze worden uitgevoerd door andere entiteiten, zoals bijvoorbeeld regeringen, ondernemingen en andere organisaties en zijn zowel geheim als clandestien).

MH17: vliegroute gedoemd
Een woordvoerder van Malaysian Airlines heeft bevestigd dat de Oekraïense Air Traffic Control (ATC in Kiev) om onbekende redenen vliegtuig MH17 van de oorspronkelijke vliegroute (L980) liet afwijken. Waarschijnlijk werd dit bevel gegeven terwijl MH17 nog boven het luchtruim van Polen vloog. L980 is een van de meest populaire en drukste vluchtroutes ter wereld.



Toen MH17 in het Oekraïense luchtruim kwam werd het 200 kilometers noordelijker gestuurd, direct boven het oorlogsgebied.

Robert Mark, piloot en editor van het magazine Aviation International News Safety, bevestigt dat de meeste vluchten van Malaysia Airlines van Amsterdam naar Kuala Lumpur via een zuidelijkere route vliegen. Data hier

De BBC rapporteert op 17 juli: “Het Oekraïense SBU security service heeft de banden met conversatie tussen air traffic control (ATC) en de crew van MH17 geconfisqueerd”. 

Onafhankelijke onderzoekers zijn bang dat de audioverslagen van MH17 in beslag lijken te zijn genomen door de overheid in Kiev. Is dit een cover-up van cruciaal bewijsmateriaal? Komt de opdracht om van vliegroute te veranderen van de Oekraïense autoriteiten, via ATC? Normaal geeft “European Organisation for the Safety of Air Navigation” (Eurocontrol) opdracht hiertoe. Eurocontrol is de internationale organisatie die instaat voor de centrale coördinatie van de luchtverkeersleiding in Europa. 

De Britse media lijken zich ermee te bemoeien door meteen een "storm" op te voeren. MH17 werd omgeleid om "onweersbuien in het zuiden van Oekraïne te vermijden". Dit werd direct op Wikipedia geplaatst. Ook Nico Voorbach, voorzitter van de European Cockpit Association, wordt als marionet ingezet. Hij vertelt The Guardian, ik hoorde dat MH17 moest omvliegen om slecht weer en donderwolken te omzeilen".

Het probleem is dat Malaysian Airlines dit direct tegenspreekt in Malaysia News: de directeur van MAS operations, Captain Izham Ismail, weerlegt de beweringen dat zwaar weer leidde tot een gewijzigd vluchtplan van MH17. 

De Westerse pers erkent dat er een verandering in de aanvliegroute is geweest. Het vermeende "zwaar weer" verhaal lijkt een verzinsel, ontworpen om af te leiden en het feit te verhullen dat de koers inderdaad leidde naar oorlogsgebied. 

Global Research verduidelijkt dit verwarrende onderwerp: De route over het Oekraïense luchtruim waar het incident zich heeft voorgedaan, wordt vaak gebruikt voor Europese vluchten naar Azië. Een andere vlucht met een andere luchtvaartmaatschappij was op dezelfde route op het moment van het MH17-incident, evenals een aantal andere vluchten van andere maatschappijen in de dagen en weken daarvoor. Eurocontrol houdt van alle vluchten over het Europese luchtruim een database bij, waaronder die over Oekraïne. 

MH17's gebruikelijke aanvliegroute was vergelijkbaar met de vliegroutes van zo'n 150 andere internationale vluchten die dagelijks over Oost-Oekraïne vliegen. Volgens Malaysian Airlines was de gebruikelijke vliegroute over de zee van Azov veilig verklaard door de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie.

Times of India publiceert: minuten voor de aanslag met de raket geeft de controller op de grond de piloten toestemming om recht te gaan vliegen “direct routing” in plaats van de gebruikelijk zigzagkoers via navigatiepunten op de grond. Direct routing spaart tijd en kerosine.

 

Verschillende bloggers geven aan dat er met vluchtgegevens op FlightRadar en FlightAware is geknoeid tussen 24 en 25 juli, de nieuwe “oude vluchten” werden geplaatst boven Donetsk People’s Republic in plaats van de zuidelijkere route. Dat klopt niet met wat researcher Vagelis Karmiros publiceerde op sites als Zero Hedge

De gebeurtenis
Het fatale ongeluk vond plaats tussen 17:21:28 en 17:22:30 Moscow Time. 

De luchtverkeersleiders in Kiev hebben de vlucht niet alleen direct boven het oorlogsgebied geleid, ze hebben er ook voor gezorgd dat het vliegtuig goed zichtbaar was. Het weer in de Oekraïne was bewolkt. Op de hoogte van 35,000 feet (+/-11.000 meter) zou het vliegtuig niet zichtbaar zijn. Waarom het vliegtuig direct voor de raketinslag naar beneden werd geleid, naar 33.000 ft/ 10.000 meter, zullen we nooit weten.

De Los Angeles Times rapporteert: Malaysia Airlines MH 17 vloog duizend meter boven de 32.000 meter grens van het verboden luchtruim toen het werd getroffen door een raket. Tot op heden heeft Kiev geweigerd te erkennen of uit te leggen waarom het vliegtuig naar 33.000 werd verplaatst.

Persbureau Interfax meldt dat de Oekraïense veiligheidsdienst SBU alle opnames van gesprekken tussen de Oekraïense luchtverkeersleiding en de bemanning van MH17 direct na het incident in beslag heeft genomen. 

De kans dat dit allemaal een 'ongelukkige samenloop van omstandigheden' was reduceert tot bijna nul wanneer men deze feiten kent. 

De Amerikaanse media spreekt continue over de crash in het gebied "dat in handen is van de rebellen”, maar weinig mensen zijn zich bewust hoe klein dit bovengenoemde gebied eigenlijk is, slechts tachtig kilometer breed. Toen MH17 naderde vanuit de zuidoostelijke route over Horlivka met 580 mph (933 km per uur) is MH17 iets meer dan één minuut zichtbaar geweest en als Kiev niet had bevolen dat MH17 haar koers en hoogte veranderde, zou het vliegtuig helemaal nooit zichtbaar zijn geweest. 

Tijd om doel te bepalen was dus zeer kort
Volgens Janes Defense, vergt een SA-11 (NAVO-codenaam) of 'BUK'-raketsysteem vijf minuten om actief het doel te bepalen, gevolgd door nog eens 22 seconden 'reactietijd' voordat er geschoten kan worden. MH17 was zeventig seconden zichtbaar boven het gebied van de rebellen. Alleen als de rebellen het vliegtuig lang voordat het zichtbaar was al in de gaten hielden en het konden onderscheiden van andere militaire en civiele vliegtuigen in diens omgeving, kan Washington’s theorie steek houden.

Russische satellietbeelden
De Russische regering heeft op maandag alle beschikbare satellietbeelden en luchtverkeersleidingdata rond de laatste minuten van de vlucht MH17 vrijgegeven, in bijzijn van bijna alle wereldwijde grote nieuwszenders. De conclusies die kunnen worden getrokken zijn op zijn zachtst gezegd opmerkelijk: 

Minuten voor het neerhalen van MH17 maakte het vliegtuig een mysterieuze 'bocht naar links', boven het gebied rond Donetsk, rond 17:20 Moskou tijd. Na deze afwijking van veertien kilometer probeerde het vliegtuig de koers te hervatten, om compleet van de radarbeelden te verdwijnen om 5:23 uur. De luchtverkeersleiders in Kiev hadden MH17 al 200 mijl noordelijk omgeleid, recht naar de oorlogszone, dus de vraag blijft: was Kiev ATC ook verantwoordelijk voor deze laatste, fatale omleiding, of is er een andere reden voor deze ongebruikelijke en mysterieuze bocht? 

Volgens duidelijke satellietbeelden die zijn verstrekt op 16 juli, had het Oekraïense leger 3-4 (van de 27 die ze hebben) anti-aircraft BUK M1 SAM raketbatterijen dicht bij Donetsk gepositioneerd. Deze systemen hadden volledige lancering-, laad- en radio-eenheden bij zich en lagen in de onmiddellijke nabijheid van de crashsite van MH17. Een dag na het incident, op 18 juli, worden de BUK-raketsystemen verplaatst.


 

Waarom verwijderde het Oekraïense leger deze short-range anti-aircraft SAM raketten op 18 juli, batterijen die op 16 en 17 juli in positie zijn gebracht in de regio van Oost-Oekraïne, terwijl bekend is dat de rebellen geen vliegtuigen of wat dan ook bezitten? Zowel de VS als Kiev geven geen antwoord op deze moeilijke vraag, misschien om voor de hand liggende redenen.  

Daarbij komt dat het radioverkeer van het Oekraïene op 16 en 17 juli leger rondom Donetsk piekte, er waren negen verschillende radiosystemen actief. Op 18 en 19 juli was er plots nauwelijks radioverkeer meer en er waren slechts vier stations actief. Als de rebellen een BUK-raket hadden gebruikt, dan zouden er signalen zichtbaar zijn geweest op die dag. Die waren er niet.



Vliegtuigen in de omgeving van MH17
Tussen 17.00 en 18.00 uur Moskou Tijd op 17 juli 2014 waren de volgende vluchten in de nabijheid van MH17, op weg naar de fatale destinatie Grabovo:

1. Boeing 772 – zuidoost vliegend van Kopenhagen naar Singapore om 5:17pm
2. Boeing 778 – zuidoost vliegend van Parijs naar Taipei om 5:24pm
3. Boeing 778 – noordoost vliegend van Delhi naar Birmingham circa 5:20pm
4. Boeing 777 – Malaysia Airlines vlucht MH17 om 5:17pm
5. Oekraïens gevechtsvliegtuig (confirmatie van type door TBC) verschijnt op de radar, MH17 volgend op dezelfde vlieghoogte, 4 km erachter, 5:21pm.

De piloten en passagiers van Singapore Airlines Flight SIA351 waren dichtbij en hebben het neerhalen van MH17 met eigen ogen kunnen zien. Om 17:20 uur begint MH17 ineens vaart te verliezen. Een Su-25 jet verschijnt plots op de ATC radar die klimt tot de hoogte en in de richting van MH17. De jet volgt MH17.

Een Su-25 kan trouwens ook bewapend zijn met R-60 raketten met een reikwijdte van 5km-12km. En op 4 juni 2014 schrijft Janes Defense dat Kiev twee soorten gevechtsvliegtuigen heeft aangeschaft die nog meer kunnen: de Su-27 ‘Flanker’ en MiG-29 ‘Fulcrum’ fighter.

Su-25 ‘Frogfoot’ fighter – Max 7.000 m
Su-27 ‘Flanker’ fighter – Max 19.000 m
MiG-29 ‘Fulcrum’ jet – Max 18.000 m
Su-24 ‘Fencer’ fighter – Max 11.000 m

De precieze hoogte van MH17 is niet bekend, maar het is zeker dat een straaljager het burgervliegtuig volgde.

De regering in Kiev liet weten op 17 juli geen militaire vliegtuigen in de regio beschikbaar te hebben. Dat was een leugen. De cover-up begon.

Toen MH17 werd geraakt waren er op de grond in de buurt van Donetsk diverse BUK systemen van het Oekraïense leger beschikbaar die hadden kunnen vuren. Op de dag zelf plaatsen ze er een 8 kilometer ten zuiden Shakhterskoye, vlakbij de crashsite in Grabovo. 

MH17′s draaibeweging
Wat is de betekenis van deze mysterieuze bocht naar links? Is het een gevolg van een opdracht door Air Traffic Control? Of is het een evasieve reactie van de piloten op iets? Een andere mogelijkheid is dat de GPS weigerde om een of andere reden.

Er was op 17 juli toevallig ook een oefening gaande van de VS en NAVO om met elektronische oorlogsvoering in de Zwarte Zee te oefenen: operatie SEA BREEZE 2014. 

Alle Boeing jets (behalve die in de vloot van het Duitse Lufthansa) zijn uitgerust met apparatuur waardoor vliegtuigen op afstand door anderen (waaronder de VS) kunnen worden overgenomen. Het zogenaamde ‘Boeing Uninterruptible Autopilot’ (BUAP) systeem wordt vanaf de einde jaren 1990 standaard ingevoerd. Er wordt echter nooit over gesproken.

Het zou ook kunnen zijn dat MH17 werd geraakt door iets en dat het daarom een nooddraai maakte van 180º, 14 km lang, net voordat het compleet van de radar verdween. Op 23 juli publiceerde Anna-News een interview met Russisch gepensioneerd luchtmacht kolonel Aleksand Zhilin (Александр Жилин). 

“Volgens de kolonel, werd om 16:19 uur (lokale tijd en 17:19 Moskou tijd), een R-60 raket geschoten door de Oekraïense jet. De raket beschadigde de rechtse motor van de Boeing. De Boeing werd geraakt, maar slaagde er toch in om in de lucht blijven. Echter, de Boeing draaide 180 graden naar links. Het was op dit moment dat de “valse vlag” aanval begon te mislukken. Volgens Zhilin, is het plan door de VS verzonnen maar met Oekraïense handen uitgevoerd. 

De Boeing had moeten crashen bij de zuidelijke frontlinie van de Oekraïens-Russische grens. Was de Boeing daar neergekomen, dan had het veiligstellen van de crashsite met troepen (in reactie op de internationale druk) ervoor kunnen zorgen dat de Oekraïne de omsingeling van zijn brigades door rebellen in het zuidelijke gebied bij door de Russische grens opgeheven kunnen worden". 

"Toen de Boeing begon te draaien in de tegenovergestelde richting en blijkbaar nog bestuurbaar was, raakte het Amerikaans-Oekraïense hoofdkwartier in paniek en beval een BUK-batterij om het vliegtuig in de lucht te vernietigen om vooruit te lopen op de mogelijkheid van noodlanding". 

21WIRE sprak voormalig Tsjechisch diplomaat en politiek analist, Vladimir Suchan, die Zhilin's reactie in de context kan zetten van wat er militair aan de hand was op het moment van de crash. Suchan: "Als MH17 boven de frontlinie over Snezhnoye was geraakt, dan zou het tijdstip en de beoogde locatie van ramp plek de strategische omcirkeling van de rebellen hebben kunnen opheffen."

Als MH17 in de lucht door een raket werd geraakt, zal een SOS-oproep zijn gedaan naar Air Traffic Control in Kiev. De communicatietapes zijn echter direct weggenomen door Kiev.

Zal Groot Brittannië de ware informatie van de zwarte doos publiceren?



De mogelijke kaart van MH17’s laatste minuten: http://nikolay-istomin.livejournal.com/3057934.html.

Dit verhaal klopt met de gevonden vliegtuigresten, die in een erg groot gebied werden teruggevonden.

Het spreekt het standpunt van Amerika tegen, dat rebellen met een BUK een raket vanuit Snezhnoye (Snizhne) het vliegtuig frontaal hebben geraakt. 

Deze draai van 180 graden kan ook verklaren waarom Kiev gesprekken van rebellen “lekte”, om de BUK-batterij van de rebellen te plaatsen in Debaltzevo, een paar kilometers noordwest van de crashsite in Grabovo. 

Maar dat zou de mysterieuze bocht niet hebben kunnen verklaren, de bocht die ze hebben geprobeerd om in de doofpot te stoppen. De vinger wijst naar de straaljager van het Oekraïense leger.

Als onderdeel van de PR-schadebeheersingcampagne publiceert Washington deze Google Map-achtige plaat op dinsdag 22 juli, de BUK-batterij van de rebellen is nu geplaatst in Snezhnoye:



Ongelooflijk, Washington plaatst de BUK-batterij waarmee rebellen zouden hebben geschoten naar MH17 nu ineens nabij Snezhnoye. Dit weerspreekt John Kerry’s en Obama’s eerdere “berg aan bewijzen”. 

Klokkenluider: Spaanse Air Traffic Controller in Kiev
Carlos, een Spaanse luchtverkeersleider in Kiev, heeft publiekelijk gedeeld dat er Oekraïense Su-25 gevechtsvliegtuigen van het leger naast MH17 vlogen (ETN). Toen het vliegtuig was neergehaald, moest hij de luchtverkeersruimte onmiddellijk verlaten. Er werd direct gefluisterd dat het leger hierachter zat. Wie de opdracht had gegeven was onduidelijk. Carlos heeft gezien dat er twee Oekraïense jets MH17 begeleidden, voordat het na drie minuten van de radar verdween. Hij twittert erover vanaf het vliegveld.

CSI: MH17
Crime scene onderzoek en mogelijkheden:
1. A bom aan boord
2. Raket in de lucht vanuit een jet
3. Raket vanaf de grond

Autopsie van de lichamen van de slachtoffers kan ook meer duidelijkheid verschaffen over de ware gang van zaken. Maar Nederland (die deze autopsie onder haar hoede heeft) zal nooit de Amerikaanse en Oekraïense leugen tegenspreken.

Als MH17 inderdaad is neergeschoten (door een Oekraïense jet of een BUK of beiden) als valse vlag incident om de oorlog te kunnen verklaren, zal Maleisië dan stappen zetten en de oorlog verklaren aan de Oekraïne? Zal de VN sancties bevelen tegen Kiev?

VS-NAVO’s Militaire oefening eindigt op 17 juli
De publieke presentatie van Ruslands satellietgegevens op maandag 21 juli heeft Washington voor het blok gezet. 

Het is geen toeval dat de VS en de NAVO een grootschalige militaire en inlichtingenoefening hielden in de Zwarte Zee, net ten zuiden van de Krim, SEA BREEZE 2014, eindigend op... 17 juli.

Honderden Amerikaanse militaire specialisten oefenden met 'oorlogssituaties' in elektronische oorlogvoering, met het verzamelen van gegevens van een spionagesatelliet en 'monitoren' van alle passagiersvliegtuigen in de regio. Een grote militaire oefening in de buurt - nog zo een onwaarschijnlijk toeval. 

Is het ook toeval dat de VS net zijn nieuwe experimentele satelliet boven Oost-Europa hadden hangen, gedurende 1-2 uur, direct boven Donetsk in het oosten van Oekraïne?

Naast SEA BREEZE hebben de NAVO en VS ook een jaarlijkse manoeuvre, “Rapid Trident 2014”, gepland in en om de Oekraine.

Er waren oncomfortabele realiteiten aan de hand net voor 17 juli in Kiev. De troepen verloren hun moraal. Kiev verloor goodwill in de wereld en in de Oekraïne. Na 17 juli oogstte Kiev publieke sympathie en steun. Het was ook zo toevallig dat op 18 juli een massaal offensief werd gelanceerd, waarvan militaire analisten geloven dat deze vele weken van tevoren moet zijn gepland – en niet zomaar een reflexmatige reactie op de tragedie van MH17 kan zijn geweest. 

Ze waren bezig de oorlog te verliezen.
Na het neerhalen van MH17 praten sommige lieden over "humanitaire wapenstilstand” maar het regime in Kiev lanceert ondertussen drie massale offensieven uit in het noorden, het westen (van Artemovsk, een grote tankaanval inbegrepen) en in het zuiden. Het duurt een tijd om een offensief voor te bereiden, dus dit moest van tevoren zijn gepland http://voicesevas.ru/news/yugo-vostok/2968-voyna-na-yugo-vostoke-onlayn-18072014-hronika-sobytiy-post-obnovlyaetsya.html.

Er komen deze week ook verontrustende berichten binnen over militaire droppingen van Witte Phosphorus op burgerdoelen in gebieden rond Lugansk. Hier zijn twee onbevestigde video's van 20-21 juli, 2014:





Kiev zal bankroet raken. Bronnen uit het parlement in Kiev bevestigen dat vanaf 1 augustus Kiev zijn soldaten niet meer kan betalen. Wil Kiev de oorlog tegen “terroristen” in Oost-Oekraïne doorzetten, dan moeten er nieuwe geldbronnen worden aangeboord.

Na de ramp met MH17 gaan er stemmen op in het buitenland om militaire hulp te sturen en de Oekraïne sneller medelid te maken van de NAVO. Nederland stuurt nu al NAVO-troepen, naar het oorlogsgebied (The Netherlands, are weighing up deploying NATO troops into the middle of this war zone) “om de crashsite veilig te stellen”. 

Vladimir Putin veroordeelt de gang van zaken: "ik begrijp en zie wat hier gebeurt, de westerse NAVO bouwt aan zijn militaire krachten op in het Oosten, in de Zwarte Zee en de gebieden rondom de Baltische staten. Wat het Westen ook zegt".

Terwijl de VS Kiev oostwaarts duwt richting Rusland om zijn marionettenrol te vervullen in een oorlog, valt de financiële en politieke situatie in Oekraïne uit elkaar.

Op donderdag 24 juli zegt premier of Ukraine Arseniy ‘Yatz’ Yatsenyuk af te willen treden uit de door Washington-gestuurde coalitie.




Gefabriceerd ‘bewijs’ uit Washington en Kiev
Na de bekendmaking van Ruslands satellietdata wordt het verhaal in Amerika gewijzigd in theorie 1) de rebellen hebben MH17 per ongeluk neergeschoten en theorie 2) Rusland is schuldig want zij hebben de condities gecreeerd voor deze tragedie.

Sinds het incident op 17 juli proberen Kiev en het ministerie van Buitenlandse Zaken de rebellen en Putin de schuld in de schoenen te schuiven op basis van de volgende zaken:

  1. De audio-“tapes” die zijn uitgegeven door Kiev
  2. Video en foto’s van BUK-batterijen  
  3. Claims van Kiev dat Oekraïne “geen militaire vliegtuigen in de lucht had” ten tijde van de crash. Dit wordt door het Westen ook steevast herhaald en “erkend”.  

Op 22 juli moet President Petro Poroshenko dus ook het officiële verhaal van Kiev aanpassen.

Suchan verklaart hoe de westerse politieke mediamachine er alles aan doet om Rusland en Poetin te casten voor de rol van internationale paria's: De Oekraïne, de VS, de EU, de NAVO en andere westerse landen sturen continue en systematisch grove leugens over bewijsmateriaal over de tragedie met MH17 de ether in – ze maken botweg misbruik van de tragedie. Doel is expansionisme van de NAVO en voeden van anti-Rusland sentimenten. 

Meteen na de crash uploadde de regering in Kiev een filmpje waarin is te zien hoe een BUK-systeem wordt verplaatst nabij Donetsk. Volgens Amerikaanse officials en CNN, FOX, ABC, NBC and CBS, was het “onweerlegbaar” bewijs dat de rebellen de raket hadden afgevuurd. 

Rupert Murdoch’s krant, The Sun, kopte: “Poetin’s Raket”. Het lijkt op de poging van John Kerry en William Hague en hun ‘open source bewijzen’ (YouTube videos) om de Syrische regering de schuld te geven van een aanval met chemische wapens op de eigen bevolking. Veel van de foto’s bleken te zijn vervalst, en ‘het gas’ kwam uit Engeland.

Eindoordeel
Het is duidelijk dat Oekraïne de stroman is voor de VS en NAVO om oorlog te voeren tegen Rusland. De partijdigheid van de Westerse verslaggeving over de Oekraïne is opvallend. Ze kiezen de kant van Kiev en beschuldigen rebellen, pro-Russische separatisten en Poetin. Er heerst een totaal gebrek aan professioneel scepticisme dat ook de gebeurtenissen in Irak, Syrië enz. typeert – en waarbij de kernvragen achterwege blijven. In Syrië is inmiddels het tij gekeerd. Ook daar wordt al jarenlang een oorlog gevoerd door het Westen, maar noemt men het internationaal steevast een “burgeroorlog”. 

Beruchte valse You tube filmpjes en foto’s:




Kiev publiceerde ook bewust vervalste foto's, Link naar de gepubliceerde foto's

Audio Clips:

ITAR-TASS confirmeert vervalsing:



Lees ook: “Russische kozakken formaties zijn oorzaak van de chaos in de Oekraïne.”

We kunnen de conclusie trekken: Kiev brengt meerdere vervalste filmpjes naar buiten, Rusland geeft geen andere partijen de schuld. Rusland deelt de satellietbeelden waardoor Washington wordt gedwongen met een nieuw verhaal naar buiten te komen. 

Tot nu toe heeft Washington openlijk steun betuigd aan de fascistische en racistische politieke partijen en militanten in het westen van Oekraïne, maar terwijl Kiev’s wrede burgeroorlog doorgaat, kunnen op de wereld de historisch bewuste mensen in Europa uiteindelijk in opstand komen tegen dit risicovolle verstandshuwelijk. 

Plaatsvervangend woordvoerder Marie Harf zei op dinsdag 22 juli dat, ja, de Amerikaanse inlichtingendiensten nog steeds de berichten op 'social media' als onderdeel van wat Staatssecretaris John Kerry omschrijft als "berg van het bewijzen" rekenden. Harf heeft het zichtbaar moeilijk, stottert en heeft zenuwachtige trekken.

De Amerikaanse regering bekende op afgelopen dinsdag dat zij bluften toen zij “zeker” waren dat Rusland de schuldige was. Washington nodigde medewerkers uit van Washington Post en LA Times, voor een update.  

Los Angeles Times rapporteert: “Spionagediensten van de VS hebben niet kunnen verifiëren welke nationaliteiten de daders hadden. Het SA-11 [anti-aircraft missile] zou door een “wegloper” van het Oekraïense leger kunnen zijn bediend. 

Het officiële verhaal van Washington luidt nu:
1. Separatisten schoten per ongeluk het verkeerde vliegtuig neer.  
2. De raket miste doel door slechte geschoolde pro-Russische rebellen.
3. Een eenzame gek, the lone wolf heeft het weer gedaan.

Amerikaans onderzoek reporter Robert Parry publiceerde op Consortium News, 20 juli (gebaseerd op CIA-bron): "Wat mij is verteld door een bron, die in het verleden vaak nauwkeurige informatie heeft geleverd, is dat de Amerikaanse inlichtingendiensten over gedetailleerde satellietbeelden beschikt van de waarschijnlijke batterijraket die de noodlottige raket heeft gelanceerd, maar de batterij lijkt onder de controle van de Oekraïense regeringstroepen, in Oekraïense uniformen, te zijn."

Schrijver Walker spreekt in the Guardian over claims van pro-Russische separatisten in het oosten van de Oekraïne die helemaal geen BUK-syteem zouden bezitten, en over ooggetuigen die door Gagarin Street in Torez een Buk vervoerd hebben zien worden. Walker brengt slim de mogelijkheid dat de BUK van Kiev was niet als optie naar voren.

Het eerste plan om een burgervliegtuig neer te halen dateert uit het Pentagon in 1962. Een ex-NSA-analist zegt in Strategic Culture: Het gebruik van commerciële passagiersvliegtuigen als “valse vlag doelwitten” voor de Amerikaanse nationale veiligheid en inlichtingendiensten is niets nieuws. Uit de Nationale Archieven is ongeveer vijf maanden voor de 9/11-aanslag een explosief geclassificeerd document naar voren gekomen. 

Het document heeft de titel Rechtvaardiging voor de Amerikaanse militaire interventie in Cuba en schetst voor de toenmalige minister van Defensie Robert McNamara een reeks van valse vlag aanvallen, met de codenaam OPERATIE NORTHWOODS. Op verschillende doelen in de VS zouden aanvallen worden uitgevoerd, maar de regering van Fidel Castro in Cuba zou de schuld in de schoenen moeten krijgen geschoven. De datum is 13 maart 1962 en het Top Secret document NORTHWOODS is opgesteld door Geheime Special Operations-officier, General Edward Lansdale. 

In “OPERATIE NORTHWOODS” staan plannen voor het tot zinken brengen van een boot vol Cubaanse vluchtelingen op weg van Cuba naar de Amerikaanse kust, het opblazen van een Amerikaans schip in Cubaanse wateren en nog belangrijker (in het licht van de recente ramp met van Malaysian Airlines vlucht 17 in het oosten van de Oekraïne) een Cubaanse luchtmacht aanval veinzen op een commercieel vliegtuig vol burgers.


 

Lansdale concludeert dat de Amerikaanse invasie in Cuba brede steun zou ontvangen als gevolg van het verontwaardigde volk. De opinie van de wereld en de Verenigde Naties moeten gunstig worden beïnvloed door het internationale imago van de Cubaanse overheid negatief te beïnvloeden. Cuba moest worden afgeschilderd als een alarmerende en onvoorspelbare bedreiging voor de vrede van het westelijk halfrond. 

Deze blauwdruk wordt nu zeker door de Amerikaanse inlichtingendienst weerspiegeld. De VS en hun NAVO-bondgenoten maken gebruik van volledig gesynchroniseerde boodschappen. Er is wilde speculatie, de rebellen in het oosten van Oekraïne worden gekarakteriseerd als terroristen, Rusland als de vijand en president Vladimir Poetin als 'de personificatie van het kwaad' voor de Westerse consumenten. 

De wereld kan alleen maar bidden, dat de waarheid zal zegevieren.

Bron: Wij Worden Wakker


Geplaatst door Redactie Earth Matters




Laatste artikelen in deze categorie


Lees alle artikelen in deze categorie


Dit artikel delen





Print artikelArtikel als PDF

Tip iemand over dit artikel:


Quote

De grootste ontdekking aller tijden is dat iemand zijn toekomst kan veranderen door slechts zijn houding te veranderen.

Oprah Winfrey, Amerikaans televisiepresentatrice











Bij de verkeerde Earth Matters belandt? Klik op onderstaand logo om naar Earth Events te gaan.